Makthavare.se årets varumärke 2010

Makthavare.se blev i dag utsett till Årets varumärke i Almedalen av PR-byrån Hill & Knowlton. En hårt och – märk väl – ideellt arbetande redaktion tackar och bockar!

Den vackra motiveringen lyder:

”Ett år där Almedalsveckan övergått från att vara en park i Visby till en mental plats oberoende av rummet går priset till ett varumärke som lyfter fram flera färgstarka individer. Genom sin långsiktiga och strategiska närvaro under veckan har man skapat en tydlig plattform.

Varumärket kännetecknas av en snabb reaktionsförmåga och att de håller almedalsgrytan kokade. Strategin har stärkts av att de under hela året skapat ett Almedalen i miniatyr vilket lett till ett försprång på plats.

Med stark integritet och personlig närvaro har de förstorat och fördjupat Almedalen. Årets makthavare över makthavarna i Almedalen är Makthavare.se.”

De andra finalisterna var personlig assistans-föreningen JAG, kampanjen ‘I love RUT’, mediehuset Axess, Frälsningsarmén och den tvärpolitiska välfärdsutredningen/seminariet Borgkommissionen.

Ett särskilt tack till [[Maria Rankka]] för segerfotot (där dock många från redaktionen saknas).

Kommentera