TV: Sociala medier – gäspning eller turbo i valrörelsen?

Under onsdagseftermiddagen samlade Makthavare.se fem starka karaktärer med olika infallsvinklar på sociala medier som verktyg inom politiken. Vi lät dem debattera kring om dessa nya arenor egentligen kommer göra någon skillnad – och i så fall hur.

Panelen bestod av [[Gudrun Schyman]], erfaren politiker som kampanjar med Twitter och använder sociala medier för att slå ur underläge; [[Paul Ronge]], journalisten som blev PR-konsult och sedan socialmedia-frälst och nu aktuell med boken ‘”Sociala medier -– en halv sekund från ord till handling”‘; [[Brit Stakston]], Sveriges mesta twittrare och socialmedia-guru, och aktuell med boken ‘”Politik 2.0 –- konsten att använda sociala medier””; [[Johan Ingerö]], mannen som först fick sin karriär förstörd av bloggandet och sen fortsatte och vann en ny, numera Neo-redaktör; samt [[Erik Laakso]], socialdemokratisk bloggare som vunnit starkt gensvar i bloggosfären genom sin frispråkighet.

Som moderator fungerade [[Magnus Ljungkvist]], VD för Inre kabinettet AB som bland annat driver Makthavare.se och Twixdagen. Gjorde sig 2006 namn som bloggaren som avsatte [[Maria Borelius]].

Seminarium: SOCIALA MEDIER – GÄSPNING ELLER TURBO I VALRÖRELSEN?
Arrangör: Greatness PR, Makthavare.se
Plats: Hotell Almedalen
Publik: c:a 60 personer

Bakom kameran: [[Fredrik Wass]]

Kommentera