Digitalt pressrum under Almedalsveckan

Mediekoncernen TT-Gruppen skapar inför Almedalsveckan ett presscenter på webben för journalister, bloggare, informatörer eller kommunikatörer. Tanken är att traditionella medier ska kunna möter de sociala på mittpressrum.se, och där hitta det senaste om Almedalen från TT:s realtidsnyheter, bloggar, Twitter, tryckta och webbpublicerade tidningar, TT- kalendern, pressmeddelanden, bilder och video – allt på ett ställe.

I TT-Gruppen ryms företag som Retriever, Scanpix, Nyhetsbyrån TT, TT Monitor, TT Spektra och Svenska Grafikbyrån. Alla dessa företags tjänster kommer att integreras i det digitala presscentret.

Planen är också att presscentret ska få ett liv också efter Almedalsveckan. Till Dagens Media säger [[Therése Olsson]] på Retriever att man tänkt återanvända det här vid andra evenemang. Då är ambitionen också att mobilanpassa tjänsten.

Kommentera