Järfälla tjejjour mediemäktigast i Almedalen

Veckans mediemäktigaste är Järfälla Tjejjour för deras kampanj Bordellen i Almedalen. TU:s jury presenterade fyra kandidater och publiken på plats fick rösta på sin favorit. Konkurrenter till utmärkelsen var [[Lina Thomsgård]], Rättviseförmedlingen, [[Lena Mellin]], Aftonbladet och [[Brit Stakston]], JMW Kommunikation.

TU:s jury bestod av [[Gudrun Schyman]], [[Stina Morian]], [[Carl M Sundevall]] och [[Staffan Dopping]]. Under ledning av [[Anna Serner]] presenterade de var sin nominering för Almedalsveckans mediemäktigaste. Schymans nominering Järfälla Tjejjour vann en överlägsen seger med dubbelt så många röster som närmsta konkurrent.

[[Jenny Höglund Lindblad]] och [[Zandra Lundgren]] från Järfälla Tjejjour fanns på plats för att ta emot priset.

Här är hela motiveringen:

”Bordellen är strategiskt placerad på Hamngatan, men också i tiden med
röster som höjs om legalisering av sexköpslagen, rättsprocessen kring
polischefen samtidigt som regeringen kommer med sin utredning av
sexköpslagen.

Järfälla Tjejjour har konkretiserat detta brännheta ämne mitt framför
våra ögon. Hade vi inte haft sexköpslagen hade det funnits minst en
bordell i Almedalen. För vi vet att var 13:e manlig politiker,
reklamare, bartrender, lobbyist osv köper sex.

Bordellen påminner oss om alt detta och är rätt och slätt folkbildning.”

Jury TU Mediemäktigaste

Kommentera